Mesevár Óvoda

Óvodánk személyi feltétele, 2 álláshelyen 2 főállású felsőfokú végzettségű óvodapedagógus van. Ebből az egyik az tagintézmény vezetői feladatokat lát el, a másik a csoportvezetői feladatokat végzi 
Nevelő-oktató munkánkat 1,75 fő főállású szakképzett dajka segíti, akik a konyhai teendőket is ellátják.
Az óvoda egy összevont csoporttal működik. Az elmúlt 7 évben igen magas létszámmal, amely évvégére mindig meghallatta a 30 főt. Ebben a tanévben már csak 23 gyermekünk van, de évvégéig még növekszik a létszám.

Az óvoda viszonylag régi épületben, 2003-tól óvodaként funkcionál, eszköz ellátottsága megfelelő, folyamatosan fejlesztendő. Eddig is igyekeztünk eszközeinket fejleszteni, korszerűsíteni. Pályázati lehetőségekkel és a Szülők aktív közreműködésével, támogatásával.


Az óvodában folyó nevelő-oktató munkát a 2010-ben a Kisvakond Óvodával közösen a módosított Helyi Pedagógiai Program és az Intézményi Minőségirányítási Program szerint végezzük. A program összeállításakor a gyermekek szociokulturális hátterét, az óvodai nevelés célját, a falu, az intézmény adottságait vettük figyelembe.
Feladatainkat az éves munkaterv alapján végezzük, alapozva a gyermekek egyéni adottságaira.
A napirendet úgy alakítottuk ki, hogy a gyermekek számára is könnyen alkalmazható legyen, mindig tudják, hogy mi következik.
Óvodánk nyitott, ez azt jelenti, hogy a délelőtti órákban szívesen látunk minden érdeklődő szülőt, kisgyermeket.
A gyermekeknek változatos tevékenységeket biztosítunk, hogy jól érezzék magukat, szívesen járjanak óvodába.

Nagy figyelmet kell fordítanunk a toleranciára, a másság elfogadására.
Ez talán egyik legnehezebb és leghálátlanabb feladatunk, hiszen a kisgyermekek még nem értik.
Ebből adódnak csúfolódások, konfliktusok. Ennek oldását kiemelt feladatnak tekintem.
Az óvodai nevelés általános feladatai:
- egészséges életmód kialakítása
- az érzelmi nevelés és szocializáció biztosítása
- az értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása


Figyelembe kell venni az egyéni bánásmód elveit és a gyermekek egyéni képességeit.
A játék a kisgyermekkor legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenységi formája.
A játékban megjelennek a különböző érzelmek, viselkedési szabályok, melyek beépülnek a gyermek személyiségébe.

A hagyományos értelemben vett foglalkozások nagy része eltűnt az óvodákból, így van ez nálunk is. A gyermekek érdeklődésére, kíváncsiságára, aktuális problémák megoldására építve bővítjük ismereteiket, fejlesztjük készségeiket, képességeiket.

Igen magas azon gyermekek létszáma, akik beszédhibával küszködnek, ezért fontos , hogy időben, helyben,logopédus segítse a beszédhangok helyes kiejtését, rögzítését.

Fontosak a már kialakult hagyományok. Ezt az éves munkaterv tartalmazza. Kiemelt nyilvános ünnepeink a farsang, anyák napja, apák napja, évzáró.


Bízunk abban, hogy a hozzánk járó gyermekeknek életre szóló élményeket és ismereteket nyújtunk felvértezve őket azokkal a képességekkel, attitűdökkel, kompetenciákkal, melyekre szükségük lesz e gyorsan változó világunkban.